Kamis, 12 November 2015

Black Chokeberry - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Black Chokeberry - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Chokeberry Hitam adalah tumbuhan yang semakin meningkat kepada ketinggian 2-3 meter. Daun berwarna hijau gelap dan berkilat pada musim panas, tetapi pada musim luruh mereka menjadi merah. Oleh itu, kilang itu kerap kali ditanam sebagai hiasan. Bunga putih atau merah jambu disusun dalam hal berkembang berbentuk seperti perisai. Kilang itu mekar pada bulan Mei. Buah-buahan yang hitam berkilat berbentuk epal beri 1 sentimeter diameter. Buah-buahan yang matang pada bulan September.

Anda perlu mengumpul buah-buahan chokeberry hitam, apabila mereka masak - kulit adalah sukar, daging itu telah menjadi hampir hitam dan siaran jus merah tua apabila memerah. Anda boleh menggunakan buah-buahan segar untuk mendapatkan jus atau membuat jem. Buah-buahan yang boleh disimpan selama 2 bulan melainkan jika suhu melebihi 5 darjah Celsius. Anda harus mengeringkan buah-buahan pada suhu di antara 80 hingga 90 darjah Celsius.

Buah-buahan chokeberry kaya dengan vitamin, asid askorbik, karotena, riboflavin, asid folik, asid nikotin, tokoferol, pyridoxine, thiamine, bahan-bahan yang mempunyai aktiviti vitamin P, flavonoid, bioflavonoids, catechin, cyanidin dan yang glikosida, karbohidrat, asid organik, pectins, tanin, pelbagai elemen mikro (seperti, besi, mangan, iodin dan sebagainya) dan lain-lain bahan biologi aktif.
Bahan-bahan aktif chokeberry mengandungi terbukti untuk mengembangkan saluran darah, mengurangkan ketegangan arteri, menghentikan pendarahan dan meningkatkan pergerakan kelenjar tiroid. Pelbagai vitamin tumbuhan yang kaya dengan mengukuhkan organisma anda.
Anda hanya boleh makan 100 gram buah-buahan segar 3 kali sehari setengah jam sebelum makan dalam kes tekanan darah tinggi (terutamanya, penyakit peringkat awal), aterosklerosis, thyreotoxicosis, hepatitis, alahan dan keracunan. Anda boleh membuat puri atau minum jus segar, juga. Jus buah-buahan dan minum 30-50 mililiter jus 3 kali sehari setengah jam sebelum makan. Dalam usaha untuk meningkatkan rasa, anda boleh menambah madu atau gula. Merebus hendaklah dibuat oleh penyebatian 4 sudu besar buah-buahan kering dengan 2 gelas air mendidih. Isikan botol termos dengan berwarna dan serahkan kepada minuman selama semalaman yang. Minum setengah atau dua pertiga daripada segelas merebus 3 kali sehari 20-40 minit sebelum makan.
Buah-buahan dan jus chokeberry tidak digalakkan untuk orang yang mengalami berlebihan rembesan gastrik asid, ulser perut, gastrik, ulser duodenum dan hypotension.
Chokeberry adalah tumbuhan yang berasal dari Amerika Utara. Ia boleh dijumpai di dalam hutan. Herba sejuk tahan dan sederhana apabila ia datang kepada keadaan yang semakin meningkat. Oleh itu, ia ditanam secara meluas di seluruh dunia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar