Kamis, 12 November 2015

Gastrik bypass Diet

Gastrik bypass Diet

Melalui prosedur yang menyakitkan dengan jarum hanya untuk kelihatan sempurna dan ia bukan sahaja selebriti yang melakukannya tetapi juga kebanyakan pesakit obes lakukan. Berjuta-juta rakyat Amerika mengalami obesiti melampau yang membawa kepada ratusan pakar perubatan dinasihatkan untuk melakukan pembedahan pintasan gastrik. Pembedahan seperti ini akan membawa perubahan yang drastik kepada badan dan keperluan disiplin orang itu terutama dalam memerhatikan diet pembedahan pintasan gastrik selepas pembedahan.

Prosedur pintasan gastrik adalah satu pembedahan yang direka untuk membuat perut lebih kecil supaya pesakit akan mengambil makanan dalam jumlah yang lebih kecil dan dengan itu, langsing. Ia telah dilaporkan bahawa prosedur itu menurun kadar kematian orang gemuk sehingga 40% namun beberapa 2% telah meninggal dunia akibat komplikasi dan masalah pembedahan pos. Diet pintasan gastrik kemudiannya dipatuhi selepas pembedahan kerana perut tidak sama seperti dulu dan hanya boleh menampung sehingga jumlah terhad pepejal dan cecair.

Diet ini mempunyai empat fasa di mana fasa pertama terdiri daripada cecair untuk membantu dalam penyembuhan cepat ruji perut dan cecair ini perlu diambil 2-3 auns pada satu masa. Makanan dengan gula ringkas juga perlu dielakkan. Fasa kedua terdiri daripada makanan puri manakala fasa ketiga adalah tentang makanan pepejal lembut dengan keizinan doktor. Makanan pedas dan produk tenusu perlu diambil dalam jumlah yang sangat kecil untuk mengelakkan kesakitan, pening, dan cirit-birit. Akhir sekali Fasa keempat terdiri daripada makanan padat yang mungkin tidak puri bagaimanapun mengelakkan kacang, makanan kering, soda dan minuman berkarbonat, granola, sayur-sayuran berserat, daging sukar, dan roti. Selalu perhatikan sedikit makanan apabila makan, mengunyah perlahan-lahan dan berhati-hati, memberi tumpuan kepada makanan protein yang tinggi, dan mengelakkan makanan yang tinggi lemak dan gula untuk mencapai keputusan yang luar biasa dan sihat dan kesejahteraan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar