Kamis, 12 November 2015

Perubatan Alternatif Pioneers Dibuat Kejayaan Perubatan Moden

Perubatan Alternatif Pioneers Dibuat Kejayaan Perubatan Moden

Dr Stephen Sinatra, pakar kardiologi disahkan kapal, menggambarkan dirinya sebagai "pakar kardiologi integratif". Iaitu, dia lebih suka untuk merawat penyakit jantung dengan menggunakan yang terbaik daripada kedua perubatan konvensional dan alternatif.

Dr. Sinatra mula belajar penyakit jantung dari perspektif yang bukan tradisional kerana dia menyedari bahawa begitu ramai pesakit mempunyai tinggi mencapai personaliti Jenis A. Beliau mengambil kursus dalam analisis bioenergetic (satu bidang yang mengkaji hubungan antara minda dan badan fizikal) dan tenggelam dirinya dalam pemakanan, belajar bagaimana vitamin dan mineral mempengaruhi kesihatan kardiovaskular. Dengan pengetahuan ini, beliau mencipta jantung MD Institut sebagai sumber pendidikan untuk pencegahan penyakit menggunakan perubahan gaya hidup.

Hasil kerja beliau di Institut yang menyeru pengalaman yang luas sebagai seorang pakar kardiologi, pakar pemakanan, psychotherapist bioenergetic diperakui, dan seorang pakar anti-penuaan, bertanggungjawab untuk banyak maklumat yang kita kini mempunyai kira-kira perubatan alternatif. Ini adalah benar untuk tekanan dan khususnya mengenai jantung tetapi juga untuk kesihatan umum. Memetik dari blog beliau, Dr. Sinatra menerangkan beberapa "integratif" falsafah,

"Maklumat Kesihatan yang baik adalah berdasarkan semua fakta, bukan sahaja orang-orang yang menyokong agenda anda."

Satu lagi perintis, Dr. Norm Shealy, yang diasaskan klinik kesakitan dan tekanan pengurusan yang komprehensif yang pertama di dunia. The Shealy Institut diiktiraf selama beberapa tahun sebagai yang paling berjaya dan paling kos kesakitan yang berkesan klinik di Amerika Syarikat Dalam tempoh 30 tahun, klinik Dr. Shealy telah merawat lebih 30,000 pesakit kronik dengan 85% kadar kejayaan yang luar biasa.

Pada awal kerjayanya, Dr. Shealy membangunkan peranti yang dikenali sebagai perangsang ruangan punggung, yang menggunakan arus elektrik kecil untuk menyesuaikan dengan medan elektromagnet dalam tulang belakang. Kos-keberkesanan treaments Shealy untuk sakit belakang telah membawa kepada satu siri kejayaan yang membawa kepada penemuan sangat rendah tahap bahan kimia yang dikenali sebagai DHEA dalam hampir semua pesakit yang mengalami sakit kronik. Shealy diperhatikan bahawa banyak pesakit sakit kronik beliau juga secara klinikal tertekan. Tertanya-tanya jika terdapat sambungan tertentu, beliau kembali ke sekolah untuk Ph.D. dalam bidang psikologi. Beliau kemudian mendapati bahawa orang tertekan juga menunjukkan tahap yang rendah DHEA.

Tidak lama selepas itu, beliau membangunkan rawatan yang berjaya untuk kemurungan klinikal kronik, sekali lagi dengan menaikkan semula jadi pesakit tahap DHEA tanpa menggunakan ubat-ubatan. Ini satu kejayaan mani dalam rawatan sakit meletakkan salah satu asas perubatan alternatif moden dengan membuktikan sambungan minda / badan.

Mungkin paling awal daripada perintis dalam bidang itu, Dr Bernie Siegel, bersara daripada amalan sebagai seorang profesor klinikal pembantu pembedahan am dan pediatrik di Universiti Yale pada tahun 1989 supaya dia boleh menumpukan masa untuk bercakap kepada pesakit dan penjaga mereka. Tetapi dalam perjalanan pulang pada tahun 1978, beliau berasal Pesakit Kanser Menakjubkan, satu bentuk tertentu terapi individu dan kumpulan menggunakan pesakit lukisan, impian, imej dan perasaan. ECaP adalah berdasarkan "carefrontation," kata seorang, konfrontasi terapeutik penyayang selamat, yang menjadikan dia salah satu yang pertama memeluk perubatan alternatif dengan memasukkan nyawa dan emosi rakyat dalam rawatan mereka bukan hanya tubuh mereka.

Sebagai seorang doktor, yang telah dijaga dan kaunseling orang yang tidak terhitung diancam oleh penyakit, Bernie (seperti yang dia lebih suka untuk dipanggil) merangkumi falsafah hidup dan mati yang mencabar etika perubatan tradisional dan membawa isu-isu kerohanian kira bersama-sama dengan gejala fizikal. Falsafah beliau kesihatan yang baik adalah falsafah yang merangkumi sekali, pemikiran kebaikan dan kasih sayang.

Ini adalah tiga perintis yang sangat berbeza daripada ubat yang semua ditemui selamat, kombinasi yang agak murah dan amat berkesan perubatan tradisional dan alternatif, dan meletakkan asas yang kukuh bagi banyak penemuan baru yang kita nikmati hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar