Kamis, 12 November 2015

Tekanan Remedy - Acupressure

Tekanan Remedy - Acupressure

Ada benda semulajadi yang telah dilakukan beribu-ribu tahun yang lalu yang masih sangat baik untuk kita jika kita dapat melakukannya dengan baik hari ini. Satu contoh yang baik ini adalah seni Cina kuno akutekanan. Ia hampir sama dengan akupunktur, yang juga telah dibangunkan oleh orang Cina kerana ia adalah sesuatu yang boleh dilakukan di rumah, tanpa menggunakan ahli terapi yang berkelayakan. Jika anda mampu untuk melakukan akutekanan betul, anda boleh mengatasi beberapa kesukaran yang berbeza yang anda boleh berurusan dengan dalam hidup anda. Satu contoh klasik ini berurusan dengan tekanan dengan jayanya.

Prinsip asas di sebalik akutekanan adalah hakikat bahawa badan itu mempunyai tenaga yang mengalir melaluinya pada waktu tertentu. Budaya yang berbeza telah diberikan nama-nama yang berbeza untuk tenaga ini tetapi hampir setiap budaya turut bersetuju bahawa badan itu tidak mengandungi tenaga ini di dalamnya. Masalahnya ialah, ramai di antara kita mempunyai ketidakseimbangan di bahagian dalam badan kita dan ini boleh menghalang aliran bebas tenaga yang, menyebabkan beberapa masalah yang berbeza untuk kita. Beberapa masalah boleh diiktiraf sebagai masalah fizikal, manakala yang lain mungkin ada masalah mental, seperti tekanan berlebihan.

Jika anda mendapati bahawa anda berada dalam keadaan di mana tahap tekanan anda semakin meningkat dengan ketara, anda boleh menggunakan akutekanan untuk menggugurkan mereka tahap tekanan dengan cepat. Cara yang ini dilakukan adalah dengan menggunakan dua titik tekanan tertentu yang terdapat di kepala. Yang pertama ini titik tekanan adalah tempat yang sedikit lembut yang didapati secara langsung di atas hidung, tepat antara mata. Yang satu lagi terdapat pada mahkota kepala dan ia juga merupakan kawasan yang lembut yang dapat dirasakan dengan hujung jari. Apabila kedua-dua mata akutekanan dirangsang melalui tekanan ringan, ia boleh melepaskan tenaga yang akan membantu untuk menghilangkan tekanan yang anda rasa.

Kunci sebenar untuk melakukan ini jenis akutekanan betul adalah mencari titik yang betul dan mempunyai jumlah yang tepat tekanan. Ia tidak perlu untuk anda untuk menekan keras dalam usaha untuk ini untuk bekerja. Sebagai perkara fakta, sentuhan ringan adalah semua yang biasanya diperlukan untuk melihat perbezaan. Mengamalkannya bagi diri sendiri, ia boleh membantu untuk mengurangkan tekanan anda secara semulajadi. Salah satu perkara pertama yang perlu kita lakukan adalah untuk membuat diri kita senarai semua yang kita anggap sebagai beban dalam kehidupan kita. Sebahagian daripada beban ini akan menjadi orang-orang yang kita mahu untuk menjalankan, seperti berurusan dengan perkahwinan, yang boleh memberi tekanan dari semasa ke semasa. Beban lain boleh ditimpakan ke atas kami daripada sumber-sumber luar, seperti kerja dan walaupun kami ingin dapat menghilangkan beban ini, ia tidak sentiasa akan menjadi praktikal bagi kita untuk berbuat demikian. Masih Jenis ketiga beban adalah salah satu yang kita cenderung untuk meletakkan pada diri kita sendiri, tekanan yang tidak perlu kerana mahu melakukan sesuatu tetapi tidak menyedari bahawa ia akan menambah tekanan begitu banyak untuk kehidupan kita.

Terdapat tiga kategori umum yang kita boleh meletakkan ini beban yang berbeza ke dalam, sebagaimana yang telah dibincangkan dalam perenggan sebelumnya. Beban yang kita mahu mempunyai dan orang-orang yang perlu adalah orang-orang yang kita ada untuk tetap dengan, sekurang-kurangnya buat masa sekarang. Ia adalah beban yang lain, orang-orang yang kita boleh mengubah yang kita benar-benar perlu memberi tumpuan kepada. Masalahnya ialah, ia boleh menjadi sukar dan memberi tekanan kepada kita untuk menyingkirkan mereka beban juga.

Cara yang terbaik untuk anda dapat membuat perubahan ini yang akan mengurangkan tekanan anda adalah untuk berbuat demikian satu demi satu. Walaupun anda mungkin mempunyai gambaran yang lebih besar di hadapan anda, anda masih perlu melihat bahagian yang lebih kecil daripada gambar apa yang anda akan berubah. Dengan setiap beban yang anda keluarkan dari kehidupan anda, anda akan berasa lega dan akan menjadi lebih mudah bagi anda untuk menangani yang seterusnya yang perlu dikeluarkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar