Kamis, 12 November 2015

Merawat Gangguan pencernaan Dengan Penjagaan Chiropractic

Merawat Gangguan pencernaan Dengan Penjagaan Chiropractic

Amerika membelanjakan berbilion dolar untuk over-the-kaunter dan preskripsi ubat dengan harapan untuk mengurangkan masalah penghadaman. Tanda-tanda mereka boleh datang dalam bentuk sembelit, cirit-birit, gas, kembung, sindrom usus, dan aduan biasa yang lain yang bersifat penghadaman. Jika tidak dirawat, gangguan pencernaan boleh menjejaskan kualiti kehidupan seseorang, sistem imun, kesejahteraan sosial, dan produktiviti kerja. Sebaliknya, kesan-kesan sampingan ubat-ubatan steroid dan ubat-ubatan lain yang digunakan untuk merawat masalah penghadaman yang sangat keras pada badan.

Walaupun tanda-tanda gangguan pencernaan yang mengganggu, ada cara untuk menangani faktor-faktor yang menyumbang kepada masalah ini tanpa menggunakan ubat-ubatan. Penyelidikan menawarkan bukti bahawa penjagaan kiropraktik, sebagai contoh, boleh menjadi sangat berkesan dalam merawat keadaan pencernaan.

Apa Chiropractic Care Boleh Lakukan untuk Gangguan pencernaan anda
Sistem saraf bertanggungjawab mengawal fungsi pencernaan. Ia berbuat demikian dari beberapa bahagian yang berlainan di badan. Saraf vagus, sebagai contoh, bergerak dari batang otak ke tulang atlas, tenaga organ-organ pencernaan dan menghasut proses pencernaan. Saraf bersimpati toraks dan kawasan lumbar dan sakral gentian saraf parasimpatetik, yang bertanggungjawab untuk kadar penghadaman.

Salah jajaran tulang belakang di kawasan-kawasan tulang belakang boleh menjejaskan fungsi yang sepatutnya membuang air besar dan proses neurologi secara keseluruhannya. Doktor kiropraktik berusaha untuk mengasingkan lokasi sebenar ketidaksejajaran tulang belakang (juga dikenali sebagai subluxations). Pelarasan ini dilakukan dalam usaha untuk menyelaraskan semula kawasan terjejas, dan mendapatkan bekalan saraf yang betul kepada organ-organ yang terlibat.

Penjagaan kiropraktik mengiktiraf keupayaan semula jadi badan untuk memulihkan diri sendiri. Oleh itu, pendekatan kepada penyakit mengembalikan adalah berdasarkan menangani fungsi organ, sehingga dapat berfungsi secara optimum tanpa bantuan ubat-ubatan.

Pelbagai kajian telah digambarkan keberkesanan penjagaan kiropraktik dalam merawat pesakit dengan keadaan pencernaan. Satu kajian menunjukkan bagaimana bayi dengan sindrom usus kerap menerima rawatan kiropraktik mengalami peningkatan hampir serta-merta selepas sesi.

Satu lagi kajian menyeluruh ditubuhkan hubungan antara ketidaksejajaran tulang belakang dan berlakunya penyakit Crohn. Keputusan penyakit Crohn keradangan di sepanjang usus kecil, menjejaskan mana-mana bahagian saluran penghadaman. Selain kesakitan, keradangan ini mengakibatkan pengosongan kerap usus dan cirit-birit.

Semasa teori sekitar punca penyakit Crohn adalah bahawa sistem imun bertindak balas kepada virus atau bakteria. Rawatan tradisional untuk penyakit Crohn melibatkan penggunaan kortikosteroid untuk menangani keradangan. Walau bagaimanapun, kesan sampingan kortikosteroid boleh menjadi serius, mungkin menyebabkan kelemahan yang lebih besar untuk jangkitan. Ubat-ubatan yang menekan sistem imun juga digunakan. Penyelidik kajian ini berusaha untuk mencari pilihan rawatan yang meningkatkan sistem imun (bertentangan dengan menekan itu) dengan cara yang tidak bergantung kepada penggunaan ubat-ubatan.

Satu lagi kajian menunjukkan hubungan antara ketidaksejajaran tulang belakang dan pelbagai keadaan termasuk kolitis ulser, asma, penyakit Crohn, dan gangguan usus terganggu. Ia menunjukkan bahawa memperbetulkan anjakan disebabkan peningkatan (dan pengampunan kadang-kadang lengkap) gejala penyakit Crohn. Dapatan kajian juga menunjukkan manfaat lain atendan penjagaan kiropraktik. Bukan sahaja ada peningkatan gangguan pencernaan berikut penjagaan kiropraktik tetapi juga peningkatan keseluruhan kualiti kehidupan pesakit.

Hubungi Chiropractor untuk penilaian yang teliti Keadaan pencernaan anda
Kiropraktor menyesuaikan ketidaksejajaran tulang belakang yang mengganggu fungsi saraf. Masalah-masalah ini boleh tanpa rasa sakit diperbetulkan. Apabila salah jajaran dirawat, gejala menyusahkan mungkin akan hilang juga.

Penjagaan kiropraktik boleh memberi manfaat kepada mereka yang mengalami gangguan pencernaan dengan memulihkan irama semula jadi proses penghadaman. Selain manipulasi tulang belakang, chiropractor anda juga boleh mengambil khidmat penggunaan kaunseling pemakanan sebagai sebahagian daripada amalan masing-masing. Vitamin dan mineral, herba penyembuhan, serta pendekatan pelengkap lain juga mungkin dicadangkan. Dalam usaha untuk menangani pesakit secara keseluruhan, doktor kiropraktik mendapatkan cara-cara untuk menggalakkan kesihatan secara holistik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar