Kamis, 12 November 2015

Maklumat pada Sinusitis Makanan

Maklumat pada Sinusitis Makanan

Adakah anda cuba untuk mengetahui lebih lanjut mengenai makanan resdung? Yang mana sebenarnya membantu badan anda? Mana yang benar-benar dapat membawa anda ke dalam masalah yang lebih? Mari kita mengetahui dengan beberapa maklumat lanjut mengenai makanan ini.

Membantu dan Sihat

Mari kita mulakan dengan makanan yang baik. Pada dasarnya, tidak ada diet khas diperlukan untuk membantu resdung anda. Badan anda boleh sebenarnya direka untuk melawan jangkitan tetapi ia memerlukan makanan tertentu untuk mengekalkan keupayaan ini. Jadi, terdapat makanan tertentu yang anda tidak patut lakukan tanpa, terutamanya jika anda mahu kekal sihat. Klinik Mayo mengesyorkan termasuk buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin, produk tenusu rendah lemak, sumber protein tanpa lemak, kacang, dan benih di dalam diet anda, apa sahaja yang berkenaan.

Herba yang boleh dimakan

Sesetengah herba edibles sihat juga boleh digunakan untuk membantu masalah tersebut. Ada juga cili lada sebagai kesan decongesting semula jadi akan dapat membantu beberapa kebimbangan lendir anda. Mukus adalah satu masalah besar apabila anda mengalami up suar dan menghapuskan sebahagian daripada membina-up pergi jauh dalam membantu memperbaiki badan anda sendiri. The capsaicin, sebatian kimia yang membuat cili panas, sebenarnya sedang dikaji untuk manfaat perubatan lain termasuk anti-keradangan dan anti-psoriasis.

Halia adalah satu lagi herba yang boleh dimakan yang dikatakan mempunyai kesan decongesting. Ada yang lebih suka untuk mengambil ia sebagai teh. Walau bagaimanapun, anda perlu sentiasa bertanya kepada doktor anda mengenai ini sebelum menggunakannya.

Lobak pedas juga dikatakan mempunyai kesan yang sama. Diberi amaran, bagaimanapun, bahawa rasa pedas dan aroma yang mungkin tidak untuk semua orang.

Air

Minum air yang mencukupi sebenarnya penting untuk badan kita. Badan kita sebenarnya kebanyakannya air. Jika anda tidak minum air yang secukupnya, badan anda akan mula memulihara cecair untuk fungsi-fungsi penting. Ini mengurangkan air yang yang sepatutnya digunakan untuk menyimpan saluran hidung anda dan rembesan mukosa dilincirkan. Ini boleh menjejaskan keupayaan badan anda untuk membersihkan yang buildups mukus.

Cuba minum sekitar 8-15 gelas air setiap hari. Jika anda sakit, anda juga boleh minum 20 atau lebih.

Punca Makanan - Side Lain-lain

Sekarang untuk beberapa makanan yang anda mungkin perlu berhati-hati. Makanan dan minuman yang mengandungi kafein dan alkohol diketahui menyebabkan dehidrasi. Anda sudah tahu bahawa air adalah penting untuk badan anda, terutamanya semasa jangkitan dan penyakit. Cuba untuk tidak minum arak apabila anda mengalami suar-up. Bukan sahaja ia akan menjadi kering anda, ia sebenarnya boleh memburukkan radang.

Makanan tertentu sebenarnya boleh berada di belakang masalah anda. Kajian sedang dijalankan ke atas makanan tertentu alahan mencetuskan yang boleh membawa kepada masalah pernafasan. Walaupun ini adalah satu idea yang agak baru, beberapa makanan yang disyaki termasuk gandum dan tenusu. Jika anda mengesyaki ini berada di belakang masalah anda, jangan ragu untuk mengambil gandum atau tenusu percuma diet untuk sekurang-kurangnya seminggu. Jika keadaan bertambah baik, anda mungkin mendapati tindakan anda.

Semoga ini telah bermaklumat dan berguna untuk anda dalam usaha anda untuk mengetahui lebih lanjut tentang makanan resdung. Ingat, jika anda boleh makan yang sihat, anda boleh kekal sihat, dan anda boleh mengalahkan masalah resdung anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar