Kamis, 12 November 2015

Taman Asparagus - Penyembuhan The Sifat Of The Plant Terbongkar (Bahagian 1)

Taman Asparagus - Penyembuhan The Sifat Of The Plant Terbongkar (Bahagian 1)

Asparagus telah digunakan dalam makanan dan untuk tujuan perubatan sepanjang sejarah. Kualiti diuretik herba telah digunakan oleh masyarakat Mesir purba, Yunani purba dan tamadun lain untuk berurusan dengan penyakit buah pinggang, ikterus, penyakit pundi kencing dan radang urat saraf sciaic.

Air rebusan yang diperbuat daripada akar asparagus digunakan dalam perubatan tradisional Cina sebagai diuretik dan ubat tonik untuk meningkatkan penghadaman, mengurangkan suhu, memperbaiki struktur darah, dan merawat gout, penyakit sendi, kencing manis, penyakit paru-paru, batuk kokol dan mati pucuk.

Taman asparagus adalah saka dengan batang bawah yang kuat dan enak. Tumbuhan ini mempunyai batang bercabang yang tumbuh dengan ketinggian 2 meter. Bunga kecil dapat dilihat dari Mei hingga Julai. Perianth adalah putih atau hijau-kuning. Buah-buahan yang beri merah dengan biji hitam.

Asparagus ditanam sebagai sayur-sayuran dan hiasan. Walau bagaimanapun, tumbuhan tumbuh liar di beberapa tempat. Anda boleh menemuinya di dalam banjir padang rumput, pasir, pantai laut, sungai dan semak. Anda perlu mengumpul pucuk 10-15 sentimeter panjang dan puncak semasa kemekaran herba. Anda hanya boleh memotong bahagian atas batang dengan cawangan. Batang dan akar harus dikumpulkan pada akhir tumbuh-tumbuhan. Keluarkan puncak dan membasuh mereka di bawah air yang mengalir. Selepas itu, penyaman mengeringkan herba. Pucuk baru digunakan untuk mendapatkan jus atau dalam makanan.

Akar asparagus dan batang bawah mengandungi pelbagai glikosida, asparagoside, asparagine, karotena, minyak pati, coumarin dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Puncak, seterusnya mereka, terbukti mengandungi asparagine, glikosida, karbohidrat, flavonoid dan lain-lain bahan biologi aktif. Pucuk baru kaya dengan asparagine, asid askorbik dan karotena. Buah-buahan masak mengandungi gula, minyak dan lain-lain bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai diuretik dan anti-penyakit sendi hartanah. Ia terbukti untuk mengurangkan edema.
Asparagine dan ekstrak asparagus terbukti untuk mengurangkan tekanan darah, meningkatkan fungsi sistolik miokardium, melambatkan kadar jantung, mengembangkan saluran darah periferal, meningkatkan diuresis dan meningkatkan fungsi hati. Di samping itu, kilang itu boleh digunakan sebagai emolien cahaya.
Beberapa negara menggunakan ubat-ubat asparagus untuk berurusan dengan pelbagai masalah dengan membuang air kecil, denyutan jantung, sawan dan sakit sendi.
Jus segar dicampur dengan air (bahagian 1: 1) dan kemasukan yang diperbuat daripada pucuk baru adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. Anda boleh menggunakan ubat-ubatan ini untuk memampatkan untuk merawat ekzema dan keradangan kulit.
Merebus yang diperbuat daripada buah dan digunakan untuk merawat mati pucuk. Selain itu, anda boleh menggunakan pucuk baru herba untuk menangani penyakit ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar