Kamis, 12 November 2015

Menggunakan Ceri Untuk Penyembuhan Gout

Menggunakan Ceri Untuk Penyembuhan Gout

Agak seperti artritis yang teruk, gout adalah disebabkan oleh terlalu banyak asid urik di dalam sistem. Biasanya purines, didapati di mana-mana di dalam badan, dan biasanya diturunkan, tetapi jika tidak maka ia akan terkumpul di dalam darah dan dengan itu menyebabkan kesakitan. Kebanyakannya gout terdapat dalam lelaki di seluruh jari kaki besar mereka dan bersama itu, walaupun ia boleh ditemui di sekitar tulang ketuk jari tangan. Gout adalah keturunan, dan ia boleh memperhebatkan jika seseorang cenderung untuk makan terlalu banyak lemak dan daging merah.

Apabila anda dikejutkan di tengah-tengah malam dengan rasa sakit yang teruk di ibu jari kaki anda, anda lihat bengkak, kemerahan dan ia panas apabila disentuh, lebih besar kemungkinan ia adalah gout permulaan. Anda juga boleh memilikinya di lutut, pergelangan tangan dan juga tumit, pergelangan kaki dan kekura kaki anda. Pergi ke doktor anda dengan segera untuk menentukan sama ada ia gout dan jika benar ada ubat-ubatan beberapa yang akan membersihkan badan daripada asid yang tinggi yang menyebabkan ia. Salah satu cara semula jadi adalah dengan makan ceri, ceri lazat merah.

Sesetengah bagaimana sesetengah ceri cara melawan asid dan kemudian menghapuskan dari badan melalui buah pinggang. Anda akan melihat peningkatan yang besar apabila anda minum hanya segelas jus ceri sehari, sudah tentu anda boleh makan buah-buahan, dan ini bekerja sama dengan baik, tetapi tidak mengambil masa yang lama untuk memasuki aliran darah. Ramai yang tidak suka ceri jadi ada kapsul ceri yang mereka ambil sebagai ganti. Apabila jus hits aliran darah, ia menjadikannya tempat berpegang asid dan memecahkan ia ke bawah.

Ceri penuh dengan antosianin (pigmen yang larut air yang menghasilkan warna merah dalam ceri) ini juga akan membantu dengan kesakitan. Saya tidak mengatakan ceri untuk semua orang dengan gout, ia berfungsi pada banyak orang, tetapi kemudian ia tidak dengan orang lain. Bukan hanya ceri membantu dengan gout dan sakit, blueberry, strawberi dan beri hawthorn bekerja sama dengan baik.

Ramai orang bertanya jika mengambil jus ceri atau apa-apa jenis 'beri' akan melakukan apa-apa kerosakan dan jawapannya tidak ia tidak akan. Beri adalah buah-buahan semulajadi dan akan melakukan apa-apa tetapi membantu meningkatkan sistem anda secara keseluruhan. Ramai orang masih perlu mengambil ubat untuk gout mereka tetapi mengapa tidak sekurang-kurangnya cuba. Ia benar-benar boleh membantu anda dan selain jus ceri dan buah-buahan itu sendiri adalah baik dan baik untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar