Kamis, 12 November 2015

Kenapa Saya Selalu Rasa lemah dan Bosan? - Lima Punca utama

Kenapa Saya Selalu Rasa lemah dan Bosan? - Lima Punca utama

Satu jumlah yang membimbangkan orang bertanya "mengapa saya sentiasa berasa lemah dan letih?" terdapat lima punca utama rasa lemah dan letih.

Toksin Makanan

Banyak makanan yang dihasilkan di Amerika Syarikat adalah dihasilkan menggunakan antibiotik, steroid dan pelbagai bahan kimia lain yang digunakan dalam nama dengan cepat menghasilkan makanan. Dari masa ke masa satu pembentukan bahan ini benar-benar boleh menyebabkan anda beberapa kerosakan. Perkara pertama yang menderita adalah sistem imun anda. Sangat mungkin bahawa kandungan makanan yang anda makan adalah apa yang telah anda tertanya-tanya "mengapa saya sentiasa berasa lemah dan letih?"

Jangkitan parasit

Dijangkiti oleh parasit sebenarnya adalah perkara biasa. Parasit benar-benar akan sap tenaga anda. Menentukan parasit yang menyebabkan masalah kesihatan anda mungkin agak sukar tetapi pasti jika anda mengesyaki bahawa anda mengalami jangkitan parasit.

Vitamin Kekurangan

Anda mungkin tidak dapat untuk mendapatkan nutrien yang anda perlukan dari makanan anda. Anda mungkin mempunyai masalah asas yang boleh menyebabkan anda tidak dapat menyerap vitamin daripada makanan yang anda makan. Kekurangan vitamin yang paling biasa adalah Kekurangan vitamin B.

Ulser

Anda mungkin mempunyai ulser perut, yang disebabkan oleh virus dan seterusnya jengkel oleh diet dan tekanan.

Gangguan Darah

Anda mungkin mengalami gangguan darah.

Jika anda tertanya-tanya "mengapa saya sentiasa berasa lemah dan letih?" anda perlu mengambil masa untuk sampai ke punca masalah ini supaya anda boleh berada di jalan untuk sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar