Kamis, 12 November 2015

Centaury biasa - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb (Bahagian 2)

Centaury biasa - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb (Bahagian 2)

Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan centaury lazim dan garis panduan yang berguna tentang bagaimana untuk membuat ubat-ubat herba untuk merawat pelbagai masalah kesihatan, seperti, pencernaan yg terganggu, kurang selera makan, penyakit kuning, penyakit Influenza dan luka perlahan-lahan penyembuhan.

Campuran herba ini bersama-sama dengan puncak meadowsweet dan paya Mallow akar untuk mencegah pencernaan yg terganggu. Puncak centaury biasa dicampur dengan akar burdock terbukti untuk merawat anoreksia neurotik (kurang selera makan). Satu ubat majmuk yang terdiri daripada puncak centaury biasa, daun barberry dan bergulung akar dok perlu digunakan untuk menangani penyakit kuning.
Apabila mengalami penyakit Influenza, anda perlu membuat teh kompaun dengan penyebatian 4 sudu besar puncak centaury, dan kuantiti yang sama bunga mayweed wangi dan daun bogbean dengan 3 gelas air mendidih. Isikan botol termos dengan berwarna dan serahkan kepada minuman selama 3-4 jam. Selepas itu, tuang dan minum segelas merebus 3 kali sehari.
Herba ini boleh digunakan secara luaran, dan juga, untuk membilas perlahan-lahan penyembuhan luka.
Pengambilan dalam kuantiti yang banyak herba ini mungkin menyebabkan gangguan pencernaan.
Herba ini boleh didapati di tempat open in hutan, padang rumput kering, bukit dan semak. Anda boleh memupuk ia, juga. Anda perlu mengumpul puncak dalam cuaca kering semasa kemekaran kilang secepat daun roset mula bertukar menjadi kuning. Anda tidak perlu mendapatkan herba dengan akar untuk mengekalkan pertumbuhan itu.

Terdapat pelbagai spesies yang digunakan untuk tujuan perubatan, seperti, centaury lebih rendah dan centaury tepi pantai. Centaury Lesser boleh didapati di padang rumput lembap dan semak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar