Kamis, 12 November 2015

Pencegahan, dan rawatan Kuasa Dalam Mengambil bawang putih dan halia

Pencegahan, dan rawatan Kuasa Dalam Mengambil bawang putih dan halia

GARLIC
Bawang putih adalah anti-bakteria, semut-virus, anti-biotik dan anti-parasit dan anti-kanser; ia juga bertindak sebagai penggalak imun. Bawang putih kaya dengan selenium yang membantu untuk mencegah beberapa banyak penyakit. Bawang putih berkesan dalam cara yang berikut:

1. Membersihkan darah dan meningkatkan peredaran mencukupi: - Ia menghapuskan toksin yang melebihkan dan menyumbat sistem peredaran darah dengan menulenkan darah dan merangsang peredaran.
2. Rawatan bisul: - Apabila jus bawang putih digunakan secara luaran pada bisul, ia membantu untuk masak, rehat, dan berpindah nanah yang meningkatkan proses penyembuhan.
3. Mengurangkan proses penuaan dan degenerasi sel: - Bawang putih mempunyai bahan anti-oksida, vitamin C dan selenium yang membantu mencegah penuaan pra-matang.
4. Ubat untuk penyakit pernafasan: - Bawang putih mengandungi minyak dipanggil sulfida penting yang mengawal gejala pneumonia.
5. Bawang putih mengawal tekanan darah: - Ia adalah baik bagi orang-orang dengan tekanan darah tinggi, kerana bawang putih adalah pelengkap kepada fungsi peredaran darah. Pada dos yang tinggi, bawang putih menghasilkan penurunan tekanan darah, kedua-dua kes maksimum dan minimum.
6. Ia mengurangkan tahap kolesterol dalam darah: - Apabila bawang putih dihancurkan, ia mengandungi allicin, sejenis minyak yang membakar kolesterol dalam darah.
7. Rawatan diabetes: - Bawang putih membantu menormalkan tahap gula dalam darah. Ia menggalakkan sisa proses perkumuhan yang meningkatkan kencing manis.
8. mencegah dan melambatkan kanser: - pengambilan bawang putih muncul untuk mengurangkan semua peringkat pembangunan kanser
9. mengurangkan serangan asma; - Bawang putih larut lendir yang terkumpul di dalam paru-paru, ia juga melegakan tanda-tanda selsema dan batuk.
10. Peningkatan keaktifan seksual: - Ia mengandungi nitrik oksida, sejenis bahan kimia yang terlibat dalam mencetuskan ereksi. Bawang putih membantu dengan melebarkan arteri dan meningkatkan bekalan darah ke zakar.
11. Mencegah serangan jantung; - Mengambil empat ulas bawang putih sehari mengurangkan peluang serangan jantung.
12. Hidangkan booster sebagai keimunan: - Apabila di dalam sistem peredaran darah badan, ia meningkatkan dan merangsang aktiviti sel-sel pertahanan badan.

Juga bawang putih digunakan dengan kejayaan saudara sebagai pelengkap dalam rawatan HIV & IDS.

Nota: Bawang putih tidak boleh dikunyah atau ditelan sebagai pil, ia perlu lebih suka dihancurkan dan dicairkan dalam air untuk faedah optimum. Ia boleh juga digunakan dalam semua masakan kita.

GINGER
Tidak diketahui oleh kebanyakan orang, halia mengandungi nutrien mineral seperti kalsium, vitamin, besi, fosforus, dan lain-lain ia adalah berkesan dengan cara yang berikut.
1. Ia diperbetulkan gangguan haid: A keping halia perlu ditumbuk dan direbus dalam secawan air yang diambil tiga kali sehari selepas makan.
2. Berkhidmat sebagai pembuka selera besar. Ia mengandungi minyak pati yang meningkatkan rembesan jus pencernaan.
3. Meningkatkan peredaran darah. Ginger merendahkan tahap kolesterol dan menghalang pembekuan darah.
4. Merawat penyakit tekak seperti sejuk, batuk dan penyakit selesema dengan mengunyah sekeping halia segar selepas makan, menyembuhkan penyakit ini.

Membersihkan darah dan meningkatkan peredaran mencukupi: - Ia menghapuskan toksin yang melebihkan dan menyumbat sistem peredaran darah dengan menulenkan darah dan merangsang peredaran.

Rawatan bisul: - Apabila jus bawang putih digunakan secara luaran pada bisul, ia membantu untuk masak, rehat, dan berpindah nanah yang meningkatkan proses penyembuhan
Mengurangkan proses penuaan dan degenerasi sel: - Bawang putih mempunyai bahan anti-oksida, vitamin C dan selenium yang membantu mencegah penuaan pra-matang; dos yang tinggi, bawang putih menghasilkan penurunan tekanan darah, kedua-dua kes maksimum dan minimum.

Ia mengurangkan tahap kolesterol dalam darah: - Apabila bawang putih dihancurkan, ia mengandungi allicin, sejenis minyak yang terbakar tahap kolesterol s dalam darah.

Ia rectifies gangguan haid: A keping halia perlu ditumbuk dan direbus dalam secawan air yang diambil tiga kali sehari selepas makan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar