Kamis, 12 November 2015

Penyembuhan Buasir - Tiada memalukan Lawatan ke Doktor Anda, Penyembuhan Buasir di Rumah Adakah Mudah!

Penyembuhan Buasir - Tiada memalukan Lawatan ke Doktor Anda, Penyembuhan Buasir di Rumah Adakah Mudah!

Penyembuhan Buasir sebenarnya boleh menjadi lebih mudah daripada yang anda fikirkan dan banyak orang lebih suka untuk melakukannya secara peribadi dan dari keselesaan rumah mereka sendiri. Dalam banyak keadaan, yang mengalami buasir boleh menjadi keadaan yang memalukan; kita semua cenderung untuk menjadi sangat terdedah mengenai bahagian badan. Perkara yang terakhir kami ingin pergi tentang melakukan sebenarnya bercakap dengan sesiapa sahaja tentang perkara ini; walaupun kawan-kawan rapat biasanya keluar daripada soalan. Mungkin juga bercakap dengan profesional kesihatan mengenai buasir boleh memalukan.

Terdapat beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk melegakan kesakitan buasir dan juga mengurangkan saiz mereka:

· Minum banyak air, ini akan membantu pergerakan usus anda menjadi lebih mudah untuk lulus dan oleh itu memberikan tekanan yang kurang pada kawasan dubur anda.

· Anda boleh menggunakan krim atau suppositories yang anda boleh mendapatkan daripada mana-mana kedai ubat; satu masalah yang saya dapati dengan ini adalah bahawa ia boleh menjadi sangat memalukan untuk meminta rawatan-rawatan buasir di khalayak ramai. Sejak krim kaunter hanya melegakan sebarang gejala dan tidak menyembuhkan mereka. Secara amnya, buasir akan kembali dalam masa hanya minggu jika tidak dijaga dengan betul.

· Ambil mandi hangat (tetapi tidak terlalu panas) dan mengikuti mandi anda, anda boleh memohon pek ais di kawasan yang terjejas.

· Senaman adalah sentiasa cara yang baik untuk mengurangkan buasir anda, tetapi saya akan mencadangkan bahawa anda berhati-hati untuk tidak lebih membebankan diri sendiri. Pilates atau yoga boleh menjadi cara yang baik untuk mengukuhkan kawasan perut anda tanpa meletakkan terlalu banyak tekanan pada buasir sensitif anda.

· Tukar tabiat pemakanan anda untuk diet yang tinggi dalam serat, diet serat yang tinggi akan membantu pergerakan usus anda untuk menjadi lebih lembut dan lebih tetap dan oleh itu mengurangkan tekanan ke atas buasir anda.

Buasir boleh diiktiraf antara buasir dalaman dan luaran. Kebanyakan ini cenderung untuk menjadi sangat sakit dan tidak selesa, walaupun beberapa lelaki dan wanita menghadapi sama sekali tidak sakit sama sekali. Kadang-kadang rongga dubur dalaman menyewakan darah sakit-percuma, berikutan pergerakan usus anda. Yang biasanya buasir dalaman dan walaupun pada hakikatnya bahawa terdapat sebenarnya tidak sakit, namun ia benar-benar memerlukan rawatan. Tanda-tanda luar atau gejala cenderung untuk menjadi gatal, cepat marah dan sakit mungkin sengit di sekeliling dubur anda. Selain itu ia adalah disertai dengan keradangan yang teruk atau juga ketulan yang mungkin melemahkan.

Semua ini secara umumnya penyakit buasir yang serius dan mengabaikan mereka hanya boleh memburukkan lebih. Semua rawatan buasir semula jadi adalah sebenarnya jauh lebih berjaya berbanding dengan apa-apa jenis pil, atau krim yang berada di pasaran atau yang disarankan. Anda tentu boleh yakin bahawa anda tidak akan mengalami apa-apa jenis kesan sampingan dan yang menyembuhkan akan berlangsung anda. Menggunakan sebahagian atau semua langkah-langkah yang telah saya gariskan pasti akan membantu anda dalam usaha anda untuk penyembuhan buasir.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar