Kamis, 12 November 2015

Mencari Diet untuk ADHD Kanak-kanak

Mencari Diet untuk ADHD Kanak-kanak

Jika anda mempunyai kanak-kanak dengan ADHD, anda memahami kekecewaan melihat anak anda tidak dapat memberi tumpuan, bergelut dengan kawalan impuls, dan ketidakupayaan umum untuk menumpukan perhatian untuk tempoh masa yang lama. Jika anda enggan untuk bersetuju dengan ubat-ubatan kuat dengan kurang difahami kesan jangka panjang untuk menguruskan tingkah laku anak anda, maka ia mungkin masa untuk mempertimbangkan diet yang khusus untuk ADHD.

Perubahan diet untuk Pertimbangkan

Terdapat telah banyak ditulis dan dibahaskan tentang berkaitan dengan pengubahsuaian diet kanak-kanak dengan ADHD, tetapi ramai pakar percaya bahawa perubahan diet boleh membantu mengawal gejala-gejala untuk darjah yang berbeza-beza. ADHD penyelidik Daniel Amen, MD menawarkan perkara berikut:

1. Tukar ke diet protein yang tinggi yang kaya dengan daging, kacang, ikan, keju, dan kacang. Menggabungkan protein ke dalam semua tiga kali dan pastikan snek petang dengan protein ditawarkan selepas sekolah. Ini boleh membantu meningkatkan tumpuan.

2. Mengurangkan jumlah karbohidrat ringkas yang ditawarkan. Ini bermakna memotong gula-gula, biskut, roti putih, karbohidrat ditapis, gula dari segala macam, dan kentang yang dimasak tanpa kulit. Ini boleh menjadi cabaran kepada anak-anak kerana banyak daripada makanan yang dipasarkan kepada mereka pada dasarnya penuh dengan gula.

3. Meningkatkan karbohidrat kompleks dengan berpegang kepada buah-buahan dan banyak sayur-sayuran dan bijirin penuh. Jika anak anda mempunyai kesukaran tidur, snek karbohidrat kompleks boleh membantu mereka tidur lebih baik.

4. Up Omega-3 asid lemak pengambilan. Dara, sejuk ditekan minyak zaitun, dalam lemak ikan laut, walnut, dan kacang Brazil adalah semua sumber yang baik nutrien ini penting yang mempunyai apa-apa kesan yang mendalam kepada otak. Anda juga boleh memilih untuk mendapatkannya dalam makanan tambahan, tetapi pastikan anda mendapatkan satu dengan reputasi yang baik.

Jejak Perubahan untuk Ketepatan

Ia benar-benar boleh membantu untuk mengesan perubahan yang anda buat dan tingkah laku anak anda sebagai tindak balas. Menyimpan jurnal yang makanan anda telah menambah, apabila mereka makan mereka, dan bagaimana mereka berkelakuan setiap hari akan memberikan anda idea yang perubahan telah terbukti paling berkesan apabila jahitan diet untuk individu ADHD.

Sebagai contoh, jika anda telah mula untuk memasukkan protein dalam sarapan pagi setiap hari dan anak anda melakukan yang lebih baik melalui hari sekolah berdasarkan laporan daripada guru-guru, anda mempunyai petunjuk bahawa ia boleh membantu. Jika menambah snek karbohidrat kompleks sebelum tidur melakukan apa-apa untuk corak tidur, mempertimbangkan untuk mencuba snek protein berasaskan sebaliknya.

Pemakanan mempunyai kesan yang mendalam kepada bagaimana orang bertindak; memikirkan keperluan anak anda adalah sebahagian daripada proses menggunakan diet untuk ADHD sebagai saluran semulajadi membendung tingkah laku anak anda.

Pertimbangkan Diet Penghapusan sebagai Well

Terdapat beberapa makanan yang boleh memberi kesan kepada tingkah laku negatif. Menyesuaikan diri dengan perubahan makanan boleh mengambil sedikit masa. Sebagai contoh, kafein boleh membantu, tetapi ia juga boleh memburukkan lagi gejala bergantung kepada individu. Banyak bahan tambahan dan bahan-bahan tiruan telah terbukti mempunyai negatif kesan ke atas tingkah laku kanak-kanak ADHD juga. Dalam jurnal anda menyimpan kerana anda membuat perubahan dalam diet anak anda, pastikan anda ambil perhatian mana-mana bahan-bahan tersebut dan jika anda melihat corak tingkah laku yang ada hubung kait dengan makanan tersebut.

Memilih untuk merawat ADHD secara semulajadi boleh mengambil lebih banyak usaha di pihak anda daripada hanya menyerahkan anak anda pil setiap hari, tetapi keputusan menggunakan diet untuk ADHD boleh juga berbaloi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar