Kamis, 12 November 2015

Wort Bersama St John - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 2)

Wort Bersama St John - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 2)

Merebus atau infusi dimaksudkan untuk kegunaan luaran, dan juga, untuk berkumur, bilas mulut dan hidung anda dengan itu dalam kes Vesicular dan gingivitis. Anda perlu menggunakan ubat-ubatan ini untuk memampatkan untuk merawat pendarahan dan luka yang dijangkiti.
Bahan-bahan aktif Salve dan semburan yang mengandungi herba yang dihasilkan industri. Anda boleh menggunakan ubat-ubatan untuk merawat bronkitis, radang selaput dada, bernanah paru-paru, radang saluran udara, osteomielitis, rebus, luka dan sakit.
Bersama St John Wort minyak adalah ubat herba yang sangat popular digunakan dalam perubatan kaum. Terdapat pelbagai garis panduan mengenai cara untuk membuat minyak sendiri. Tanamkan puncak pasir atau daun dicampur bersama-sama dengan puncak herba (1 bahagian) dengan minyak zaitun (2 bahagian) dan meninggalkan campuran untuk minuman selama 2-3 minggu dalam cahaya matahari langsung. Ingat untuk goncang campuran kerap. Selepas itu, tuang minyak, dan menyimpannya di tempat yang gelap dan sejuk. Atau anda boleh mencampurkan bunga biasa Wort St John (1 bahagian), etanol pada 40 peratus kepekatan - vodka (1 bahagian) dan minyak sayur-sayuran yang baik (2 bahagian). Tinggalkan campuran untuk minuman selama 3 hari dengan berjabat dengan kerap. Selepas itu, rebus campuran dalam mandi air sehingga masa ini air dan vodka sedang mengewap. Tekanan minyak melalui kain kasa, dan menyimpannya di tempat yang gelap dan sejuk. Minyak ini boleh digunakan untuk memampatkan untuk merawat luka terbakar, radang dingin, kerengsaan kulit, sakit dan luka. Anda boleh menggunakan minyak secara dalaman sebagai ubat diuretik. Di samping itu, ia terbukti untuk menjana semula tisu. Ambil 2 sudu besar minyak setengah jam sebelum makan dalam kes perut dan ulser duodenum. Sambil minum minyak, anda perlu memerhatikan diet.
Tanamkan satu sudu puncak dengan setengah liter vodka dan meninggalkan berwarna untuk minuman selama seminggu. Selepas itu, tuang dan menggunakannya sebagai kompres pemanasan menangani luka, terkehel, lebam dan kesakitan pecah. Selain itu, anda perlu minum merebus yang diperbuat daripada puncak.
Anda tidak perlu menggunakan kuantiti yang banyak remedi yang diperbuat daripada biasa Wort St John disebabkan oleh kesan sampingan yang tidak diingini herba ini mungkin menyebabkan, terutamanya, jika anda mempunyai kulit cerah dan rambut. Kesan-kesan sampingan termasuk sensitiviti kepada cahaya matahari, dermatitis meningkat dan lain-lain Anda harus mengelak daripada menggunakan mereka dalam cuaca panas dan cerah, atau apabila pergi ke negara-negara selatan atau solarium.
Herba ini boleh didapati di padang rumput kering, sempadan, hutan dan di tepi jalan. Pada masa kini, biasa Wort St John ditanam di seluruh dunia. Puncak harus dikumpulkan semasa kemekaran herba. Anda perlu memotong puncak sehingga 30 sentimeter panjang. Anda tidak perlu mendapatkan herba dengan akar untuk mengekalkan pertumbuhan itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar