Kamis, 12 November 2015

Sup Sehingga Dengan Ekstrak Ginseng Panax

Sup Sehingga Dengan Ekstrak Ginseng Panax

Untuk mereka yang kurang berkenalan dengan subjek herba tradisional dan kualiti ubat mereka, ginseng telah sangat terkenal sebagai penawar untuk pelbagai penyakit. Di samping sifat-sifat penyembuhan, ia nampaknya sumber yang besar untuk meningkatkan tahap tenaga di mana lesu digunakan menjadi raja. Walau bagaimanapun, tidak ada satu jenis tumbuhan kerana ia mempunyai rakan-rakan yang serupa dengan vanila mempunyai pelbagai jenis rempah.

Ekstrak Panax Ginseng, seperti namanya, adalah daripada jenis ginseng yang tumbuh di kawasan utara China. Tidak boleh dikelirukan dengan pelbagai jenis ditanam di kawasan-kawasan lain di seluruh dunia, pelbagai ini digunakan secara meluas dalam amalan perubatan tradisional Cina. Berbanding dengan kehadirannya dalam perubatan barat, herba ini biasanya digunakan untuk mendorong kesan menenangkan. Rakan sebaya barat, di sisi lain, cenderung untuk berfungsi sebagai perangsang.

Walaupun pengaruh akar ini adalah jelas dalam rawatan pelbagai penyakit dan gangguan, banyak ujian klinikal masih dijalankan untuk menentukan keberkesanannya. Oleh kerana ia berbeza dari satu individu kepada yang lain, dari satu keadaan kepada yang lain, adalah disyorkan seseorang membaca cetakan halus sebelum memulakan kursus. Sebagai ekstrak ginseng Panax juga dikaitkan dengan meningkatkan daya hidup dan tahap tenaga, banyak usaha serta dolar telah dicurahkan ke dalam kerja-kerja penyelidikan untuk mengkaji keupayaan untuk meningkatkan tahap imuniti dan juga faktor anti-penuaan. Walaupun ada bukti lagi menunjukkan akar ini menjadi penawar bagi mengekalkan belia seseorang, ramai yang berharap dan terus pop pil mereka secara tetap. Selain daripada yang disediakan untuk sia-sia manusia, mendalam kajian juga sedang dilakukan sama ada ini tertanya-tanya tumbuhan mampu untuk membatalkan kesan gangguan neurologi.

Walaupun banyak pujian, ia juga diketahui menyebabkan kesan sampingan. Oleh kerana bahan kimia tertentu tidak bermain dengan baik bersama-sama, yang menggabungkan unsur-unsur yang bertentangan boleh menyebabkan malapetaka kepada sistem badan. Oleh itu, mengambil bagian dalam perubatan tradisional Cina perlu sedar apabila digabungkan dengan ubat-ubatan barat dan niat yang baik boleh berakhir sebagai berita buruk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar