Kamis, 12 November 2015

Tips Ayurveda Untuk Merawat Masalah Gigi

Tips Ayurveda Untuk Merawat Masalah Gigi

Personaliti keseluruhan anda akan chaged jika anda mempunyai mutiara seperti gigi yang indah dan putih. Tetapi menjaga gigi begitu putih dan kuat dalam 'tabiat makan makanan ringan hari ini agak sukar. Hidup anda adalah begitu puasa yang tidak ada walaupun masa untuk makan makanan yang betul apa yang perlu berfikir tentang gigi. Jika ini adalah cerita kehidupan harian anda ketika itu bertenang dan membaca artikel ini dengan lebih lanjut kerana ini akan membantu anda dalam menjaga kesihatan gigi anda melalui cara semula jadi. Juga jika anda mempunyai masa kemudian bekerja pada ini untuk yang lebih kukuh dan putih gigi hadapan.

Ayurveda adalah satu keajaiban kerana ia mempunyai banyak herba dan rawatan yang kadang-kadang di luar imaginasi berfaedah. Terdapat banyak herba yang boleh digunakan setiap hari atau dalam rutin untuk mendapatkan hasil yang dikehendaki. Lebih-lebih lagi untuk mengejutkan anda ini tidak mempunyai kesan sampingan.

Azadirachtha indica atau neem atau Margosa adalah berharga untuk gigi. Ranting pokok ini digunakan sebagai berus dan disapu pada gigi. Ini benar-benar kebahagiaan dan salah satu herba yang terbaik untuk menyembuhkan sebarang masalah pergigian. Malah anda boleh mendapatkan minyak neem daripada pasaran yang boleh digunakan pada gigi untuk menjaga nafas yang buruk di teluk. Anda boleh menggunakan ini setiap hari. Membeli seikat neem ranting dan berus gigi.

Selepas ini ada herba lain yang dipanggil Babul (Acacia arabica) yang tidak berbahaya untuk gigi dan gusi. Sama seperti neem menggunakan ranting Babul dan merasa kesegaran sepanjang sehari. Seperti ayurveda tidak ada yang lebih besar daripada Babul dalam memberikan anda rasa yang segar.

Bakula atau Mimosops Elengi yang digunakan untuk menyembuhkan pelbagai masalah gigi. Daun Bakula juga boleh direbus dalam air, yang kemudiannya boleh digunakan sebagai pencuci mulut. Ia mengekalkan gigi dan gusi anda dalam keadaan yang betul dan memberikan kekuatan itu kekal seperti itu untuk tempoh yang lebih lama.

Selasih suci atau Tulsi atau Ocimum sanctum adalah herba yang sangat bermanfaat yang mempunyai manfaat yang tidak terhitung. Dapatkan serbuk cuti selasih dan sapu ini pada gigi anda setiap hari. Untuk membuat serbuk selasih di rumah anda boleh mengeringkan daun tumbuhan di bawah Sun kemudian kemudian tanah mereka. Walaupun ia sangat membantu dalam merawat penyakit pd gusi.

Anda juga boleh mencampurkan satu sudu sarson atau sawi minyak dan sedikit garam. Harian memohon ini pada gigi untuk gigi yang sihat dan kuat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar