Kamis, 12 November 2015

Mencegah mabuk Segera

Mencegah mabuk Segera

Anda perlu memastikan bahawa anda akan merasa baik seperti yang anda bergerak dari satu tempat ke tempat lain. Anda perlu tahu bahawa mabuk adalah ketidakselesaan yang boleh mengganggu masa perjalanan anda. Terdapat gangguan dalam deria anda yang menyebabkan anda berasa loya dan pening. Kesan yang benar-benar tidak baik. Anda perlu memastikan bahawa anda akan mengelakkan ia daripada berlaku. Terdapat beberapa tips yang anda sebenarnya boleh lakukan untuk sekarang.

MAKAN DENGAN BAIK

Perkara pertama yang anda perlu lakukan adalah untuk makan dengan baik sebelum memulakan perjalanan. Kebanyakan masa, anda melakukan perjalanan pada awal pagi. Pastikan bahawa anda akan mempunyai sarapan pagi yang bagus. Makan makanan yang boleh meneutralkan asid dalam perut. Keropok dan roti pasti akan menjadi baik untuk anda. Anda perlu untuk mengelakkan makanan pedas sebelum memulakan perjalanan.

FOKUS

Fokus mata anda perlu dipertimbangkan sepanjang masa. Mata anda adalah amat penting. Anda perlu memastikan bahawa anda menjaga mata anda pada objek tertentu. Cuba untuk mengelakkan pergerakan terlalu banyak sebanyak mungkin. Ini hanya akan disorient anda entah bagaimana.

CHEW ATAU MAKAN GINGER

Satu perkara yang baik yang boleh anda lakukan adalah untuk mengunyah gula-gula halia bahawa anda akan mencari di kedai-kedai berhampiran anda. Halia telah dibuktikan oleh banyak individu. Anda boleh menggunakan ini sebelum memulakan perjalanan. Anda juga boleh mempunyai gula-gula halia semasa anda dalam perjalanan. Pastikan bahawa anda tidak akan makan terlalu banyak.

AIR

Udara yang anda bernafas dalam adalah faktor penting kepada bagaimana anda akan merasa semasa dalam perjalanan. Udara segar pasti akan membantu anda merasa baik. Cuba untuk membuka tingkap jika boleh supaya anda akan dilonggarkan entah bagaimana. Jika anda berada di dalam kapal terbang, memilih tempat di mana ia adalah sejuk dan selesa.

Tips yang disebutkan pasti akan membantu anda dalam banyak cara. Anda perlu ingat mereka sepanjang masa. Tips pasti akan membimbing anda dalam mengelakkan mabuk perjalanan. Perlu diingat bahawa anda perlukan untuk menikmati percutian dan perjalanan anda. Jauhkan daripada sebarang ketidakselesaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar