Kamis, 12 November 2015

Mountain Arnica - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Mountain Arnica - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan Arnica gunung dan garis panduan yang berguna mengenai cara untuk menggunakan herba ini ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Akar Arnica dan bunga yang digunakan untuk membuat berwarna dan ekstrak, yang dimasukkan dalam pelbagai ubat kompaun yang dimaksudkan untuk kegunaan luaran menangani terbakar, radang kulit, urat radang, luka perlahan-lahan penyembuhan, lebam dan sakit sendi.
Satu penyerapan, merebus dan berwarna diperbuat daripada bunga Arnica digunakan secara dalaman untuk merawat penyakit gastrousus, ulser, cirit-birit berdarah, sakit perut yang disebabkan oleh membawa dan mengangkat objek berat, penyakit jantung, penyakit wanita, kerosakan tulang dan sejuk dalam perubatan kaum-aduk. Arnica digunakan dalam kes penyakit saraf, strok, lumpuh disebabkan oleh luka memar, urat radang, gegaran otak, arteriosclerosis, keletihan, urat besar, stenocardia, kelemahan miokardium dan penyakit Influenza. Merebus hendaklah dibuat oleh penyebatian 10 gram bunga dengan segelas air mendidih. Ambil satu sudu merebus 2-3 kali sehari selepas makan. Berwarna yang, pada gilirannya, dibuat oleh penyebatian herba ini dengan etanol pada 70 peratus kepekatan (bahagian 1:10). Mengambil 30-40 titis dua kali sehari sebelum makan dengan mencuci ke bawah dengan setengah gelas air.
Dari segi kegunaan luaran, anda boleh menggunakan herba dalam kes terkehel, luka, lebam, sakit sejuk (ia telah menjadi tidak rosak), keguguran rambut, penyakit kulit, furunculosis, penyakit sendi, sakit pinggang, gout, sakit gigi, kecederaan yang disebabkan oleh hit, patah tulang dan radang urat saraf. Herba ini terbukti untuk menghentikan pendarahan dari hidung dan rahim. Arnica bersama-sama dengan kulit kayu oak boleh digunakan untuk memampatkan untuk merawat terkehel, luka, lebam dan hematoma. Apabila menggunakan herba ini secara luaran, anda perlu menggunakan merebus atau berwarna disiram. Apabila membuat berkumur, campurkan satu sudu teh berwarna dengan secawan air atau membuat merebus dengan penyebatian 2 gram bunga dengan secawan air mendidih (ia adalah dos harian).
Berwarna pekat atau dalam kuantiti yang berwarna menyekat aktiviti sistem saraf pusat anda, tetapi kuantiti yang kecil - nada sehingga. Oleh itu, anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan dan garis panduan yang diberikan oleh doktor anda. Apabila menggunakan ubat Arnica tertumpu secara dalaman untuk jangka masa yang panjang, anda parah boleh meracuni diri sendiri.
Arnica gunung adalah berasal herba ke pergunungan tengah Eropah. Kilang itu boleh didapati di tempat-tempat dengan kelembapan meningkat udara. Ia suka hornbeam dan open in hutan hutan konifer, semak nipis dan padang rumput gunung di 500-2800 meter di atas paras laut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar