Kamis, 12 November 2015

Pertalian Mind Body dan Aliran Darah

Pertalian Mind Body dan Aliran Darah

Anda mungkin pernah mendengar bio-maklum balas. Individu belajar untuk mengawal aspek-aspek tertentu badan, tekanan darah atau kadar jantung sebagai contoh, dengan belajar untuk mengawal pemikiran dan nafas. Beliau disambungkan kepada mesin yang memberi gambaran grafik bagi apa yang berlaku kepada badan pada masa-masa tertentu. Dengan maklum balas visual segera itu, orang yang boleh belajar untuk menurunkan tekanan darah dan kadar jantung, selain fungsi badan yang lain.

Menghentikan Darah Anda dari Mengalir

Walaupun saya tahu mengenai bio-maklum balas, saya tidak pernah mengalaminya. Saya juga tahu tentang kuasa minda ke atas badan. Ia bukan sehingga saya bekerja dengan seorang wanita yang mempunyai sebahagian daripada tangannya ditarik oleh seorang petani yang saya lihat bagaimana menjimatkan fikiran hidup boleh apabila dimanfaatkan.

Wanita ini, yang merupakan seorang bidan pada masa itu, telah membajak taman itu. Entah bagaimana tangannya ditarik ke dalam bilah petani dan mengoyakkan selain. Beliau adalah jauh dari apa-apa bantuan dan mengalami pendarahan teruk. Sesiapa sahaja akan takut dalam keadaan itu. Sebagai seorang jururawat dia tahu dengan tepat berapa banyak masalah dia. Dia terus memberitahu lengan beliau bahawa ia terpaksa berhenti pendarahan.

Cepat ke hadapan beberapa tahun untuk apabila saya bertemu dengan beliau di sebuah bengkel saya memberi. Dalam proses bercerita, dia bercakap tentang bagaimana sejuk lengan beliau adalah. Para doktor tidak tahu apa yang hendak dikatakan kecuali ada sesuatu telah beberapa kerosakan yang menghalang aliran darah. Seperti yang kita berbual-bual Saya bertanya kepada beliau untuk mencuba sesuatu.

Seperti yang saya lakukan beberapa kerja tenaga untuk membantu medan tenaga beliau, saya telah beliau bercakap dengan lengannya. Dia memberitahu lengan beliau bahawa semua adalah baik sekarang. Mereka tidak lagi dalam bahaya. Darah kini boleh mengalir dengan bebas kerana ia akan beredar dalam lengan beliau kerana ia sepatutnya dan dia tidak akan berdarah sehingga mati. Kami semua melihat dalam tertanya-tanya kerana beliau lengan sangat putih mula mendapat merah jambu dan kemudian merah. Ia juga pergi dari sejuk ke yang panas dalam masa beberapa minit.

Kuasa Minda ke atas Badan

Pengalaman ini merupakan contoh dramatik kuasa yang kita ada dalam diri kita untuk mengawal badan kita. Sama seperti orang-orang yang dilatih dalam bio-maklum balas boleh belajar untuk menurunkan tekanan darah mereka tanpa ubat, jadi boleh aliran darah dikawal selia.

Bolehkah anda mula membayangkan kemungkinan berubah dan membantu badan anda hanya dengan belajar bagaimana untuk bercakap dengan badan anda? Kos penjagaan kesihatan boleh dikurangkan secara mendadak hanya dengan belajar bercakap badan anda dan membantunya dalam bekerja dengan lebih berkesan. Anda akan dapat untuk mendapatkan maklumat mengenai apa yang tubuh anda diperlukan supaya anda boleh mempunyai kesihatan yang optimum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar